"Femme Maison"

2022

Tekstil skulptur
Håndvevd ull av norsk villsau, linrenning, bomullstau, rundstaver, beslag
Variable dimensjoner

Arbeidet vises for tiden på NNKS som en del av NK's temautstilling: "The Hands That Unravel the Sweater"

"Femme Maison", Karen Kviltu Lidal. Foto: KKL

"Femme Maison", detalj. Foto: KKL

"Closed Open"

2019

210x88x10 (pluss ben)
Dørkarm i teak, lintråd, spiker

Dørkarmene i serien Closed Open har inngått i et system i verden. De er laget av teak, etter en arkitektonisk standard, utarbeidet under modernismens idealer om masseproduksjon av god design. Standarden er basert på en vestlig manns høyde og kropp. Lidal fant karmene ved atelieret, og bestemte seg for å gjøre dem om til vevrammer, bruke sin egen kropp til å omforme dem til noe nytt.

"Closed Open (Striated)" er innkjøpt til KODE Bergen.

Closed Open (Striated), Karen Kviltu Lidal. Foto: Alf-Georg Dannevig/ SKMU

Closed Open (Striated), Karen Kviltu Lidal. 

Closed Open (Striated), Karen Kviltu Lidal. Foto: Alf-Georg Dannevig/ SKMU

"Closed Open (Plain)", Karen Kviltu Lidal. Foto: KKL

"Closed Open (Plain)", detalj. Foto: KKL

"Daydream"

2021

Håndvevd teppe
Lin og ull
B62 x H132 cm

"Daydream", Karen Kviltu Lidal. Foto: KKL

"Soft City Pieces"

2017

Utstilling i Window Box/ Galleri Pushwagner i tre deler.
Variable dimensjoner.

The City is a complex place, which means it is full of contradictions and ambiguities. Complexity enriches experience; clarity thins it.
From Building and Dwelling, Richard Sennet.

"Body/City"

2015

Skulpturer 
Mongolsk ullfilt digitalt kuttet
Variable dimensjoner

Separatutstilling i Moss kunstforening; "Kroppen og kartet"

 

Kroppen og kartet, Karen Kviltu Lidal. Installasjonsfoto Moss Kunstforening. Foto: Veronika Moen

Body/City, Karen Kviltu Lidal. Foto: Veronika Moen

Body/City (Fredrikstad), Karen Kviltu Lidal. Installasjonsfoto Årsutstillingen 2016. Foto: Kjell Stenmarch

"Le Corbusiers målebånd"

2011

Performance med håndvevd målebånd

Ull i primærfargene
L 226 x B 3 cm