"Time goes by" har form at et timeglass og rommer tanker, og åpner for dialog om vår komplekse samtid. Katalogteksten fra Sculpture by the Sea Aarhus 2015; - "Danielsen semi-figurative kunstverk avspeiles kunstnerens sterke fasinasjon for treet om kontruksjonsmateriale. Med det fine snekkerarbeidet i Time goes by kan man se spor av treets historiske betydning som bærende materiale i menneskeskapte konstruksjoner, og skulpturens åpenlyse referanser til timeglass, tid og rom. Om timeglasset er fullt eller tomt avhenger av betrakterens egen erfaringer med tid. Time goes by konseptet gir rom for refleksjoner om tid, fra mellommenneskelige erfaringer til globale klimatiske, markedsstyrte og politiske vinder."
Består av holdbar sibirsk lerk og vil endre farge i vær og vind. Første gang vist ved Sculpture by the Sea Aarhus 2015, Danmark. Foto; Torben Nielsen, DK og David Ryrie, AUS 2019. Miniskulpturene og tvillingene "Tiden går" og "Tiden går fremover" ble vist ved Fresh Air Sculpture Show 2017 i Gloucestershire, England og "Ajavahe. Time Difference" - Applied Art Triennial in Tallinn 2017, Estland. Vist "Time goes by" og "Tiden går" ved Hillview Sculpture Biennale 2018, NSW, Australia. Samme år innkjøpt ved privat samler, Southern Highlands, NSW, Australia - hvor den står vakker patina grå, i takt med årstiden og eldringen. Kunstverket er som livet forgjengelig, men konseptet og dets immaterielle verdi lever videre som åndsverk. "Tiden går" ble sist vist ved Sculpture For Clyde 2019 i deres galleri ved Batemans Bay, NSW, Australia. "Tiden går" har til gode å bli vist i Norge... Kunstverkene har overlevd de fryktelig skogbrannene i NSW, Australia i 2020, men bare såvidt - siden de ble flyttet fra forrige lager i bush i 2019.
Ideen utviklet seg siden Danielsen deltok første gang ved Bergen Trefestival i 2008, den gang med tittelen "Tre er en for mye..." Kunstverket rakk ikke å bli ferdig, tiden strakk ikke til - men Danielsen med team ble gledelig beæret med 3. pris av nordisk jury. Dets potensiale med matematiske prinsipper, lys og skyggevirkninger, optiske virkemidler og byggteknikk inspirert av norsk lafteteknikk ventet på riktig sted og tid. Sculpture by the Sea Aarhus 2015, ble det perfekte visningssted å vende tilbake til og skape det eksisterende verket som i dag har turnert i Australia og funnet sitt hjem.