Hopp til hovedinnhold

Kristin Tinsa Sæterdal

Tekstil

E-post

tinsa@kristinsaeterdal.com

Telefon

+47 900 88 680

Nettside

www.kristinsaeterdal.com

Sted

Oslo

Last ned CV

Mitt hoveduttrykk er billevevteknikk. Ofte brukt i store formater som tar ca. 6-12 måneder å utføre. Billedvev har ingen vrangside fordi baksiden er lik forsiden.Jeg er opptatt av hvordan den teknologiske utviklingen påvirker folks liv og hvordan det er å være i en verden hvor det kunstige og det naturlige er ikke lenger kan skilles fra hverandre. Scener fra Science-fiction og virtuelle verdener har blitt endel av ryggmargen. Arbeider jeg har laget med temaer som Skjermtid, Overvåking, No Signal, Rom-søppel og kontrollrom, er eksempler. For tiden arbeider jeg med tema overforbruk og søppel. The Dump er hentet fra et foto jeg tok i USA i 2017.

2023

Forkastet / Discarded

Et tomt yoghurtbeger, en sprukket blomsterpotte, appelsinskall og en rosa trehjulssykkel. I serien Forkastet inviterer kunstner Kristin Sæterdal publikum til å se søppel på en ny måte. Er søppel verdt

2022

The Dump

The Dump er et verk som skal vises på min separatutstilling på Kunstplass Contemporarty Art i oslo,fra 31. mars til 7. juni 2022The Dump er en håndvevet billedvev utført på en oppstadvev. Motivet er h

2021

Red Jacket

Billedvev 180x155cm

2019

Face Value

2019

Screentime

2018

Spacedebris

«Romsøppel er avfall og utrangerte eller mistede gjenstander fra menneskelig virksomhet i verdensrommet. Det meste befinner seg i omløp rundt jorden i eller nær den opprinnelige banen de ble satt i.»

2018

Surveillance

Sæterdal har funnet overvåkingsbilder på internett og tolket dem i veven. Vinkelen er ofte ovenifra og perspektivet er vidvinkel. Vi ser disse bildene daglig i tv serier og nyheter. Ofte knyttet til k

2018

Surveillance pillow

Billedvev og pute

2017

Scene View Navigation

Billedvev på Cessna flydør.

2017

Utstilling Haugesund Billedgalleri 2017

I begynnelsen av året 2017 reiste jeg til Haugesund og åpnet denne utstillingen hvor jeg hadde med syv større arbeider fra de siste 8 årene.

2017

Catchment Area

2016

Wreckage

Dette arbeidet har jeg laget til Collect 2017.

2016

No Signal

Arbeidet består av billedvev montert sammen med dataskjerm. Dataskjermen er brukt som ramme for bildet. Dette monokrome arbeidet tilbyr en annen opplevelse enn skjermene vi det meste av dagen forhold

2014

The Melancholy of Departure

Dette er et arbeid som først ble vist på Galleri kunstplass 10 i 2014. Det er 2x3,5 meter stort og er utført i billedvevteknikk. Arbeidet ble hengt midt i rommet med en dramatisk lyssetting. Senere ha