Transformator

2015
Et kollektivt prosjekt for 17 keramikere, med arbeidsperiode på Norsk Teknisk Porselensfabrikk i forkant av utstillinger på Bomuldsfabriken, Hydrogenfabrikken, Ram galleri, galleri Format og Kunstnerforbundet

Detalj

Kjerrer

2013
Hvem støttet hvem i Alter Ego? Den store lener seg på den lille, den lille har utslitte "dekk". Men helt avhengige av hverandre er de. En tvetydighet jeg liker godt.

Skriftarbeider

2013
Skriftarbeidene var en stor serie som gikk over flere år fra o 3013. Men de ble dårlig dokumentert. Jeg har f. eks ikke foto av noen av de hvite. Serien bestod av arbeider med mange slags teknikker: Tre plater med perforerte tekster ble lagt over hverandre; bokstaver og setninger ble stanset ut eller bygget opp, bakplater med spor av handlingene ble bevart der hvor uttrykket var interessant nok.

X faktor beskriver de egentlige beveggrunner, ikke den offisielle begrunnelsen for et vedtak.

Saken er åpen. Teksten er lesbar for dem med tålmodighet. Bokstavene blotter sine "mager". Det finnes et søsterarbeide som heter Case closed, hvor bokstavene viser sine "rygger"

Jeg skriver dikt i leire for å gi dem evig liv. Tekten er lesbar for de tålmodige.

En  sirkel som stiller spørsmål ved hva som egentlig er sentrum og hva som er periferi.

Historier fra den gale siden

2016
En serie arbeider om å tildekke, avdekke og skjule sin historie.

"Spagettiprosjektet"

2015
Prosjektet gikk skikkelig dårlig. Det viste seg umulig å få nødvendig binding mellom de tynne ekstruderte rørene uten å ødelegge uttrykket. Bare ett arbeid ble godkjent før prosjektet ble lukket.

Weeping walls

2015
En adobelandsby i Iran var utgangspunktet for serien Weeping walls. Landsbyen var totalt fraflyttet, regnet pisket på veggene og laget tårer i adobemassen.

Her er Weeping walls snudd.

Final chapter

2016
En serie på foreløpige 6 verk. Tre er nettopp bestilt som utsmykking. Her vises de to ferdige, ett må ennå lages.

Det hvite verket, de siste historiene.

Det sorte verket, etter livet.

Hommage a Elina Brandt Hansen

2019
Jeg ønsker å lage en utstilling som hedrer Elina og den generøsiteten hun viste meg i 2010 da hun valgte å dele med meg en teknikk hun nettopp hadde ferdigutviklet etter 2 års forskning. Utstillingen skal utelukkende sette fokus på og utvikle arbeider innenfor denne teknikken. Her vise bare et utgangspunkt for serien. Jeg ønsker å dele teknikken med fagmiljøet nå som Elina er borte, med hilsen fra Elina, post mortem. Hun ville ønsket det.

Åren, Staven og Vingen

2018
En serie om fremkomstmidler, poetisk sett.

Bare Åren er foreløpig ferdig

Reisegods

2017
Et utgangspunkt og en prøveserie gikk forut for det store verket som fikk Kunsthåndverksprisen. En serie om livets reise, om å skjule det private på baksiden men lage forsidene slik at de blir allmenne.

Mørke!

Krakket!

Lysere!

Livsnerven!

Ett verk!

Eldre installasjon

1999
En installasjon i kjellerrommet på Henie/Onstad.Bygget utelukkende av keramisk materiale av forskjellig slag: Sand, glass, murstein, leca, porselen osv.

Båten målte 5x3m.

Et eget lydverk basert på hjerteslag / bølgeslag ble komponert til verket.

Haf

1999
Haf var en kollektivutstilling i Tromsø Kunstforening som tematiserte havet. Jeg fikk ta et fingeravtrykk av Kjell Magne Bondevik som da var statsminister. Tanken var at ansvaret for havet rundt Norge var hans i den perioden.

Fingeravtrykket ble laget i sort og hvitt havsalt.

Lysbildeglasset som fingeravtrykket stod på ble forstørret opp til ca 5 m lengde og måtte etter utstillingen leveres tilbake i regjeringskvartalet.

Assosiasjoner fra en myr

2000
9 leirgodsplater som vant sølvmedalje i Faenza i 2001

H2O

2001
Til NKs 25 årsjubileum laget jeg en installasjon som bestod av 7000 grønnglasserte rør. Verket ble produsert på NTP og var årsaken til at jeg flyttet verkstedet mitt til fabrikken permanent.

Størrelse 2.40 x 2.40

Ordet MOSE stod preget i flaten. Dette er 0en.

Det var syv forskjellige rørprofiler i verket.

Dette var de tynneste. Fargen er potassium klorid

Nav

2002
En serie arbeider som ble bygget opp av lange remser med leire limt utenpå hverandre. Navet innerst var et eller annet menneskelig utgangspunkt.

Nave self

Nave embryo, overflatebehandlingen er Terra Sigillata.

Sort steingodsleire. Størrelsen på Nav arbeidene var 90 cm

Arena

2002
I 2002, etter at jeg hadde flyttet til NTP kom den serien som jeg skulle komme til å jobbe med i 10 år. Store skiver på 130 cm, de fleste i porselen, noen få i steingods.

Det var trangt på min første arbeidsplass på NTP

Matte Arena

2005
Etter hvert fikk jeg lyst til å jobbe mer med ru overflater innenfor Arenatemaet.