Liten Fugl og Stor Ulv

2017
Billedvevprosjekt Liten Fugl og Stor Ulv har jeg arbeidet med siden jeg fikk støtte fra Kunstløftet til prosjektet i 2014. Arbeidene er rettet mot barn og unge, og handler om det å være liten kontra stor. Prosjektet ble vist ved Tøyen Deichmanske i april 2017.

Immersed in Another World

2014
De siste årene har jeg arbeidet med prosjektet Immersed in Another World. I det kombineres tekstil og tekstur med tegning og tekst. Prosjektet har mottatt støtte fra Kunstløftet og Eckboes Legater. Tema er traumereaksjoner hos barn og unge, som dissosiasjon og endring i selvbilde.

Glimpse of a Time

2017
Akkurat nå jobber jeg med tekstiltegninger til prosjektet Glimpse of a Time. Tittelen referer til et spor på plata May av Broken Twin. Prosjektet består av tegninger gjort på dunlerret ved bruk av monotypi. Jeg er interessert i hvordan hjernen vår lagrer minner, og undersøker dette i disse tekstilarbeidene. Sammen med et lite forlag håper jeg å få tegningene på trykk i en artist book i 2018.

Random Writings

2001
Siden jeg var ganske ung har jeg elsket å skrive. Jeg har likt å kalle meg en tekstninja, siden jeg har brukt pseudonymer, men jeg tror den skyheten startet med at det var flaut å skrive så følsomt som jeg gjorde den gangen fokuset var på postmodernitet og kunst-teori. For tiden publiserer jeg korte tekster og pamfletter på nettsiden min, følg meg der, hvis du liker sånt som er tenkt som sanglyrikk eller lignende da;)

Bloom! & Jolly Future

2016
Ved utstillingen Here & Now som vandrer i England, viser jeg to arbeid. I det ene, Bloom! & Jolly Future, har jeg arbeidet med det å være mor og kunstner som tema, og sorg når livet som ikke blir som man ønsker for seg og sine. I det andre, We Don`t Know What The Little Bird Sings, som er en referanse til sangen We No Who U R av Nick Cave & the Bad Seeds, har jeg arbeidet med redselen for det uforutsette, og ujevnbyrdige relasjoner som tema.

When Sorrow Comes

2015
Ved Landart 2015 i Ask, Gjerdrum, viste jeg installasjonen When Sorrow Comes i en gapahuk. Den bestod av vev, hengekøye og musikk. Tittelen henspiller til en bok som handler om hvordan vi mennesker bruker dyr, natur og fugler i sorgprosesser. I tillegg var jeg interessert i fuglen som symbolikk i musikk, og fant fram til låter hvor fugler, trær og bluebirds spesielt var referanse. Listen ligger fortsatt på Spotify under Birds and Trees, playlist LANDART 2015. Jeg brukte The Bluebird som motiv, siden den er et symbol på håp, blant annet fra amerikansk popkultur- og folketro.